Frakt Och Leverans

Vi strävar efter att göra beställnings- och leveransprocessen så enkel som möjligt för våra kunder. Men om du har några frågor eller ytterligare problem, tveka inte att kontakta vår kundtjänst. Nedan förklarar vi hur din beställning behandlas och levereras.

  1. Gör en beställning

Lerboda beställningsprocess är så enkel som möjligt. Först måste du gå till produktsidan och lägga den önskade produkten i din varukorg. För att göra detta klickar du på den svarta knappen "Lägg i varukorgen".

Här är det viktigt att du kontrollerar att du har valt rätt varianter. Om allt är okej klickar du på rutan "Fortsätt till kassan". På informationssidan måste du ange rätt adressuppgifter. Kontrollera att alla uppgifter är korrekta. När informationen är korrekt ifylld kan du klicka på knappen "Fortsätt med leverans".

På sidan "Frakt" kan du dubbelkontrollera den adressinformation du har angett. Dessutom ska det klargöras att varje försändelse skickas helt gratis. Som ett tecken på vår uppskattning för våra kunder betalar vi alltid frakt- och leveranskostnaderna. Du kan nu fortsätta genom att klicka på rutan "Fortsätt till betalning".

I betalningsalternativen kan du välja mellan olika betalningsmetoder. På lerboda.se är alla betalningsalternativ SSL-krypterade, vilket innebär att du alltid kan lita på en säker betalningsmiljö.

- Klarna (fördröjd betalning)

- Kreditkort (AMEX, Mastercard, Maestro, Visa)


När du har valt rätt betalningsmetod måste du klicka på rutan "Slutför beställning" och du kommer att omdirigeras till den betalningsmetod du har valt. Följ instruktionerna på den aktuella sidan för att slutföra beställningen. Om du skulle få problem med din beställning kan du kontakta oss när som helst.

Försändelsekostnader

Vi täcker fraktkostnaderna för varje beställning. Alla våra produkter levereras till din dörr 100 % kostnadsfritt. Det finns inte heller något minsta antal beställningar.

  1. Skicka din beställning

Har du hittat den perfekta looken eller accessoaren på vår webbplats? Då vill du njuta av den så snart som möjligt! Därför ser vi till att din beställning behandlas och skickas så snabbt som möjligt.

För att säkerställa att vi kan ta ut rättvisa priser för våra produkter har vi valt att samla in paket i stora mängder och skicka dem alla på en gång när vi har nått vår minimikvantitet. Vi hoppas på din förståelse och din vilja att hjälpa oss att skapa en bättre och hälsosammare värld.

Observera: Precis som många andra nätbutiker är vi mycket upptagna och det kan förekomma förseningar på grund av koronakrisen. Ta hänsyn till detta när du gör din beställning. Vi gör vårt bästa för att skicka din beställning så snabbt som möjligt.

Se nedan den genomsnittliga leveranstiden för alla våra paket:

- När en beställning är gjord tar det 1-3 arbetsdagar att behandla den. Under veckan tar det en arbetsdag, men om du beställer på fredag kväll eller på helgen kan det ta lite längre tid.

- När din beställning har behandlats skickas den och det tar i genomsnitt 7-14 dagar innan den levereras.

När du har gjort en beställning hos oss kan du enkelt se när ditt paket kommer att anlända efter några dagar. Du får din personliga spårningskod via e-post, som du kan använda för att spåra din beställning via vår spårningspartner ParcelsApp. Du kan läsa mer om hur detta fungerar på vår sida om spårning och spårning.

Om du vill försäkra dig om att din beställning skickas idag kan du alltid kontakta oss per telefon. Vårt serviceteam hjälper dig gärna att göra rätt val.

  1. Leverans av din beställning

När din beställning har levererats kan du njuta av den! Naturligtvis kan något alltid gå fel. Vill du byta eller returnera den? Gå till denna sida.

Defekt produkt?

Det är synd! Tyvärr kan det hända att din produkt skadas under transporten. I det här fallet ger vi alltid ett nytt paket kostnadsfritt första gången och kan tyvärr inte ge en återbetalning. Är den felaktig vid andra gången? Då återbetalar vi hela köpeskillingen till dig.

Har du tappat bort ett paket?

Om ett paket går förlorat eller inte kan levereras av logistiska skäl skickar vi alltid ett nytt paket innan vi går vidare med återbetalningar och returer.

Importtullar

I vissa fall gör tullen en inspektion av paketet som levereras till dig. Tyvärr ändrades denna lagstiftning den 1 juli 2021 och vi har ingen kontroll över den. Det är möjligt att tullen i vissa fall kan ta ut en liten importtull. Men oroa dig inte! Detta är inte fallet i 99 % av fallen. Kommer tullar fortfarande att tas ut? Vänligen kontakta oss.

Leverans när du inte är hemma eller på postkontoret

Om ett paket levereras till dig eller lämnas på ett postkontor har Lerboda Stockholm betalat för leveransen av paketet. Om paketet inte accepteras eller inte hämtas av postkontoret returneras det automatiskt till leverantören och vi har rätt att dra av 15 euro från det belopp som ska återbetalas till dig.

För alla andra frågor, vänligen kontakta oss.