ÅTERSTÄLLANDE
Vi erbjuder återbetalning/byte om:
A) DU VILL RETURNERA EN VARA OCH DEN OMFATTAS AV RETURPOLICYN
B) ARTIKLARNA ÄR FEL/SKADADE ELLER FELA ARTIKLARNA ÄR INKOMNA - Vårt företag har åtagit sig att säkerställa 100 % kundtillfredsställelse. Om du har fått en skadad eller felaktig produkt kan du skicka ett e-postmeddelande till oss: info@lerboda.se, så ersätter vi den mottagna produkten.
C) VARUMEDELNA ÄR INTE REKOMMEN - Om varorna inte har mottagits 30 dagar efter inköpsdatumet kommer vi att betrakta beställningen som förlorad. Vi tillhandahåller gärna en ersättning och/eller en partiell återbetalning beroende på status eller scenario för det här beställningsärendet.
Här är några artiklar som inte kan återbetalas eller returneras:
- Digitala produkter
- Underkläder
- Kosmetika/Toilettartiklar
- Sängkläder
- Livsmedel
- Blommor och växter
- Anpassade beställningar
- Produkter för engångsbruk
RETURER OCH ERSÄTTNINGAR
Om du vill returnera dina varor rekommenderar vi att du skickar ett e-postmeddelande till info@lerboda.se med orsaken till returen, så hjälper vi dig gärna att lösa problemet och ger dig instruktioner.
Kunden har rätt att returnera varan/varorna inom 14 dagar efter mottagandet:
- Den får inte visa några tecken på användning - slitage.
- Den mottagna försändelsen/försändelserna är fullständig/kompletta.
- Orsaken till returen omfattas av den returrätt som anges på denna sida.
Alla varor som kan returneras kommer att omfattas av en 20-procentig återställningsavgift, som dras av från det totala återbetalningsbara beloppet. Kunderna ansvarar för kostnaden för returfrakten. Återbetalning sker efter mottagande och godkännande av returen.
FÖR BESTÄLLNINGAR ELLER ARTIKLAR SOM ÄR BERÄTTIGADE TILL ÅTERLÄMNING DRAS EN AVGIFT PÅ 20 % AV ÅTERBETALNINGEN.
Hur mycket är återförsäljningsavgiften?
En avgift på 20 % för återställande av lagerhållning kommer att dras av från inköpspriset för alla artiklar som kan returneras. Det återbetalade beloppet är därför 80 % av köpeskillingen. Tyvärr måste vi hålla tillbaka denna lagring för att täcka våra interna kostnader. Detta anges också i villkoren på vår webbplats.
Du ansvarar också för returkostnaderna, om inte vårt team anger något annat.
FÖRSENAD ANKOMST AV BESTÄLLNINGEN.
Även om vi gör vårt bästa för att se till att du får din beställning inom 15 dagar efter köpet kan vi inte garantera detta på grund av den pågående COVID 19-pandemin och andra oförutsedda omständigheter som kan påverka leverans och lager. Vi kan inte ge återbetalning för varor som inte levererats på ett visst datum, ett speciellt tillfälle eller en helgdag.
När en beställning har skickats kan vi inte avbryta den.
ÅTERBETALNINGAR KOSTNADER
Kostnaden för returförsändelsen ska betalas av kunden.
TA KONTAKT
Om du har några frågor om hur du returnerar din beställning till oss, vänligen kontakta oss på info@lerboda.se
Jag har fått en defekt eller fel produkt. Vad ska jag göra nu?
Vänligen kontakta oss på info@lerboda.se. Vi ber dig att skicka oss några bilder och/eller videor av den produkt du har fått så att vi bättre kan analysera situationen.
När vårt team har behandlat informationen och din situation är bekräftad kommer vi att påbörja en ersättning. Tyvärr kan vi inte behandla en ersättning utan visuella bevis på defekter eller en felaktig artikel.
Jag vill returnera en beställning, vad ska jag göra?
Vår returadress är internationell. Du måste begära en retursedel från vårt team och fylla i nödvändig information på blanketten. Se till att du inkluderar spårningsnumret så att vi kan spåra varan tillbaka till vårt lager.
Måste jag returnera hela beställningen?
Nej, bara de artiklar som du vill återlämna.
Kan jag byta mina skor om den storlek jag beställde är för liten?
Vi kan endast erbjuda ett utbyte om vi av misstag har skickat fel storlek till dig. Om du är osäker på din storlek kan du kontrollera storlekstabellen på produktsidan.
När kan jag få pengarna tillbaka när jag har returnerat min vara?
Vi behandlar återbetalningen först när varan har levererats till vårt lager. Det tar vanligtvis 5-7 arbetsdagar för oss att ta emot din retur, beroende på de logistiska processerna. När varan anländer till vårt lager kommer vi att påbörja återbetalningen inom 2 arbetsdagar.
Men räkna med 3-5 arbetsdagar för en eventuell fördröjning med din bank innan pengarna faktiskt krediteras ditt konto.
Min beställning har returnerats till avsändaren i spåraren. Vad är nästa steg?
Retur till avsändaren sker ibland när:
Kunden har inte gjort anspråk på varan - Kunden måste kontakta den lokala kuriren för att ordna en annan leverans. (Observera att du bara har 5 arbetsdagar på dig att kräva varan om du inte accepterade den vid första försöket).
Fel adress - Kunden har inte angett rätt adress. Detta är en relativt vanlig företeelse. Vi rekommenderar att du kontaktar din lokala kurir/postkontor och hämtar varan med hjälp av ditt lokala spårningsnummer.
Kunder som vägrar att betala tullavgifter/gömda avgifter - Detta är en sällsynt händelse, men den här situationen ligger utanför vår kontroll. Om kuriren har informerat dig om att du måste betala tullar eller andra avgifter, kontakta oss så hjälper vi dig gärna att lösa problemet.
Har du en förbetald retursedel?
Vi har inga förbetalda retursedlar. Tyvärr är det kunden som ansvarar för alla returkostnader.
Hur kan jag kontakta er kundtjänst?
Skicka ett e-postmeddelande till oss på info@lerboda.se. Vi försöker alltid svara inom 24 timmar. Glöm inte att ange ditt ordernummer om du har frågor om din beställning!